Na základe vlastnej skúsenosti píšem tento typ. Pôvodne som pri výbere nového auta venoval pozornosť parametrom, ako výkon motora, objem valcov a porovnával ich oproti predchádzajúcemu autu.
To sa mi vypomstilo pri výbere Opel Corsa, model D. Skrátene, na čo si dať pozor:
- ak porovnávate oproti vášmu súčasnému autu, porovnávajte u oboch áut graf s priebehom krútacieho momentu a výkonu motora oproti otáčkam;
- väčší priemer a šírka kolies znamená väčšiu záťaž pre motor, je nutné to zohľadniť výberom silnejšieho motora.
Ak sa chcete dozvedieť viac ako čítať grafy s výkonom motora, odporúčam prečítať tento článok.
U mňa to znamenalo, že Opel Corsa 1.2, ktorá mala mať oproti pôvodnej Fábii 1.4 MPI výkon o 5kW vyšší a objem motora len o 0,1 l mensí (cca Corsa 1,29l a Fábia cca 1,39):
- nebola schopná udržať na diaľnici rýchlosť 130km/h už i pri menšom stúpaní;
- dosiahnutie vyššej rýchlosti ako 130km/h si vyžiadalo preradenie na 3. stupeň, priaznivý vietor prípadne klesanie cesty.
To všetko pri neobsadenom aute (v aute len vodič). Auto s týmto motorom odporúčam naozaj len ako mestské a nevychádzať s ním vôbec na diaľnicu mimo mesta. Priemerná spotreba sa pohybovala okolo 7,7 l/100km. Pri inom použití si rozhodne treba vybrať silnejší motor.
Odporúčané servisy: v Bratislave a Košiciach, prevádzky PanEuro. Ak sa cítite odolní a nerozčúli vás ani neúcta k zákazníkovi a niekoľkotýždňové čakacie lehoty, vyskúšajte servis PK Auto v Poprade. Predajcovia však sú v oboch predajniach výborní a snažia sa vyjsť v ústrety potenciálnemu zákazníkovi.
Ďalšia rada je ohľadne servisných nákladov. Uvedomte si, že kupujete nemecké auto, ktorého ceny dielcov nie sú nepodobné iným značkovým nemeckým automobilkám. V prípade, že chcete auto na dlhšie ako pár rokov a po čase už neplánujete platiť havarijnú poistku, zaujímajte sa aj o servisné náklady pre prípad nehody.
Príklad opravy po menšej nehode:
- výmena ľavého predného blatníka (na strane vodiča);
- výmena predného nárazníka;
- výmena ľavého predného reflektora;
- výmena hmlovky;
- lakovanie, bez metalízy.
V prípade Opel Corsa, typ D, stála oprava 1.700,- € s DPH, auto bolo 1 mesiac v servise. Na porovnanie, rovnaká oprava u auta Škoda Fábia (je jedno či 10-ročná alebo úplne nová, stojí 600,- € s DPH).
Iné skúsenosti:
- Plasty v aute po 30 tis. km začali na palubovke vŕzgať, počuteľné najmä počas jazdy na cestách so zlým povrchom.
- Pri silnom daždi začala svieť kontrola s upozornením na závažnú chybu v riadiacej jednotky - vyriešené zaizolovaním v rámci záruky bezplatne, zatekalo do riadiacej jednotky po káblovom zväzku vinou výrobnej chyby.
- Dajte si pozor na dvierka palubnej schránky pred spolujazdcom, veľmi ľahko sa vám dostane niečo do medzery medzi pánty, ktoré sa až príliš ľahko vylomia (tvorí ich len tenučký plast). Nové dvierka stoja cca 200,- €, pánt je neopraviteľný.
- Dodržujte servisné prehliadky a radšej choďte na prehliadku skôr ako je odporúčané (či uplynutím roka alebo km); za riziko straty záruky to nestojí.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára